söndag 23 november 2014

Nu ska jag operera mig.

Jag är här nu. På Karolinska Sjukhuset. I ett rum med 5 sängar.

Mittemot mig ligger det en väldigt gammal dam som är störtskön. Hon pratar heeela tiden med ett väsande ljud och säger om att hon vägrar att bli sövd. Bara lokalbedövning.
Bredvid mig ligger det en kvinna i min ålder och hon har snarkat oavbrutet sedan 16.00(nu är kl 18.04).
Längst bort bredvid snarkerskan ligger det en kvinna ifrån Iran och hon har haft 5 st på besök sedan jag kom 15.50...Dom pratar högljutt och på Persiska då givetvis.
Det är en tom säng kvar...undra vem mer som ska förgylla min söndagkväll:))

Vi ska alla opereras i morgon bitti.

Det känns superbra att vara här! Alla på Karolinska har varit fantastiska.
Jag fick som sagt göra en direkt rekonstruktion och det ska ske i morgon. Då är jag även fri från cancer förhoppningsvis. Det är ändå lite sorgligt att ligga här nu och veta att imorgon är det borta! Mitt bröst.
Det kommer dessutom inte vara klart i morgon utan man kommer att lägga in ett implantat som dels är silicon och koksalt. Detta kallas för expandermetoden och för att få detta så får man inte ha blivit strålad ännu. Jag kommer att få fylla på den under december månad och sen i januari strålas bröstväggen 25 ggr. 5 dagar i veckan under 5 veckor. Då kan nämligen huden dra ihop sig och "bröstet"kan se konstigt ut. 70% blir bra ungefär sa kirurgen. När huden läkt så opereras även det friska bröstet så att det blir symetriskt. Hoppas att det blir klart innan sommaren.

Nu fick snarkerskan besök av 2 stora killar. Lite dörrvakts look över dem. En har fullkomligt hällt på sig parfym innan han kom hit....! Jag som älskar starka dofter"#€%&! En sitter och knäpper med en penna. Usch, nu börjar jag bli lite lätt irriterad också.

Jag skriver mer i morgon. Godnatt...imorgon kommer dom 07.00 och hämtar mig.

Tänk på mig då.


2 kommentarer:

  1. Åh, vad rätt du gjort, önskar jag gjort likadant när jag opererade bort mitt bröst och inte FICK göra plastiken direkt... Lycka till med operationen från en BC syster i Göteborg.
    Kram, Laila

    SvaraRadera