tisdag 24 februari 2015

Färdig.

Igår gjorde jag min sista strålbehandling Det var med lätta steg som jag gick ut genom dörrarna från Sahlgrenska. Lite Deja vú fick jag då jag har känt så här förut.
25 ggr. Varje dag i 5 veckor har jag lagt mig där på bänken i bar överkropp, med armarna över huvudet och hört instruktionerna i högtalarna.

-Andas in och håll andan...(här tar det typ 10-15 sec)...andas som vanligt.
Maskinen vrids och åker runt och strålar när jag håller andan. Detta upprepas ca 10 ggr.

Det var väl inte så svårt i sig men jag åkte på influensan och det är super svårt att andas med rethosta som höll i sig ca 3 veckor av 5. Annars så var jag glad över att det under hela behandlingen faktiskt sett väldigt bra ut. Jag började bli lite röd i skinnet för några dagar sedan och fick tyvärr informationen att det är en fördröjning med strålning. Så det blir värre i ungefär 14 dagar...
Jaja det läker ju med tiden. Det som jag varit mest förvånad över är den trötthet som jag känt.
Helt slut! Så kände jag mig aldrig under cellgifterna. Det tar på en mer än vad man kan föreställa sig det här med att "döda" celler i kroppen.

Nu är det i alla fall ÖVER!!! Mina behandlingar mot min cancer är slut. Ingen ide att tanka på vad som kan hända sen, utan jag tänker ta vara på den här känslan. Tänk att med körtid och behandlingar har jag lagt ca 30-35 timmar på strålbehandling, ca 60 timmar med alla cellgiftsbehandlingar 7 dygn sammanlagt inlagd med operationer 5 flygresor tur/retur till Stockholm/Karolinska.
All den här tiden har jag ju nu. Den tänker jag investera i mig själv. Jag ska springa, yoga, lyfta, meditera, gå på party, resa, pussaännumerpåminabarn och älska mera.

Jag vill tacka alla! Alla ni som varit med mig på detta som tagit 10 månader av mitt liv.
Är så tacksam!

Fick dessa idag av ett blomsterbud! Tack Cecilia och Kajsaclara.



1 kommentar:

  1. Grattis, du verkar vara en tapper kämpe och sååå duktig! Nu kan det bara bli bättre. Unna dig all onödig lyx efter den här pärsen!

    Anna

    SvaraRadera