lördag 2 augusti 2014

Träning!

07.00 hoppade jag upp och gjorde min smoothie (den gröna), drack kaffe och tog kortison. Inte illamående pillret för det var inte hemma och tänkte att det går nog bra utan. Duschade och försökte bli av med "lukten"genom att skrubba mig. tog på mig träningskläderna och tänkte,-Kanske inte vill gå till Crossfit Göta ändå...jag springer istället...men så tog jag på mig peruken med ett "just do it" pannband och skrattade lite åt mig själv och åkte dit.
 Det är svårt att beskriva hur ett crossfit pass är om du aldrig har gjort det men med tanke på att dom flesta som har gått halvvägs  genom min behandling skulle kunna skriva under på hur TRÖTT man är så känns det som att det inte kommer att gå. Grejen är den att varje gång jag tränar(hur trött jag än är) så får jag energi. Det hade jag kunnat säga innan jag klev in i cancerbranchen men det är först nu som folk verkar vilja förstå. Till och med min tonårströtta dotter Olivia tar sig plötsligt en "powerwalk" för att bli pigg!!! Nu måste man kanske inte välja Crossfit men det är ju såååå roligt! Jag var helt lycklig när jag åkte därifrån 09 på morgon och var full av livskraft.

min tid 19.40(skalade lite...)

 
Bevis på att man va med:)
Från och med nästa vecka ska försöka planera min träning så att jag får in det som jag både gillar och behöver. Det är ett viktigt lopp den 20 September och jag kommer att skriva mer om detta nästa vecka men gå gärna in på mynewkickassnewlife och läs mer. Det är bara en mil och man måste ju inte springa hela...
så bra!!


1 kommentar:

  1. Tränar också på göta och hittade din blogg av via Monika Björns instagram. Jag är sjukt imponerad av din styrka och MOD! Du är inspirerade. Fortsätt kämpa och hoppas att kvällens op går finfint!

    Hoppas att vi ses snart i boxen!
    Stor kram Ulrika (i rosa linne sittande på främre raden)

    SvaraRadera