lördag 2 augusti 2014

Round 3

I onsdags morse var det dags igen då. Den tredje och sista omgången av LEC, cocktailen av 3 olika cellgifter. Första gången gick bra och jag liksom hann inte fatta riktigt. Andra var också ok men det var mer tydligt att jag mådde dåligt på lukten av giftet. Det dunstar av under dom 5 dagarna som det verkar. Nu när jag skulle inför detta igen så börjar det vända sig i magen bara av minnet av lukten från förra...
Pernilla va med mig, lite sen som vanligt(jag alltså) fick ringa henne och be henne ta en nummerlapp till provtagningen som måste göras inför varje gång. Det vill dom helst ha en timme innan så dom ser hur blodvärdet är. Väl där inser jag att jag glömt ta en tablett Emend som jag ska ta en timme innan cytostatika mot illamåendet. Tror faktiskt att man blir lite snurrig av giftet faktiskt. Eller så är det bara så jobbigt att hjärnan stänger av och försöker fokusera på det som är viktigt(tydligen inte medicin).
Det gick bra även denna gång att få i sig alla tre... Vi satt och fika i solen när det sista påsen skulle in i blodet. Jag älskar att vara med dig Pernilla<3.
Efter detta så är jag rätt speedad av kortsonet. Åker och jobbar lite på kontoret och passar på att tacka JA till att gå på Liseberg och se Patty Smith. Detta skulle börja tidigt och jag känner att det blir bra med tanke på att jag är nyproppad med gift. Bara det att jag har svårt att vara i mitt eget skinn!
Så jag drack vin och va med till 02!? Kommer jag någonsin att bli annorlunda? Det var mindre roligt att vakna upp i torsdags morse och då vet jag inte vad som var värst. Bakis eller Giftlukten!!! Haterdenjävlalukten!! Jag har alltid varit känslig mot starka parfymer, hårsalonger, ammoniaksvettlukt etc. och kanske är det inte alla som känner som mig när dom får cytostatika. Grejen är den att det är ingen annan som känner den har lukten. Metallisk. Giftig.
Gick och lade mig tidigt och satte klockan på 07. Imorgon ska det äntligen ske. Jag ska på crossfit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar