söndag 31 augusti 2014

Vad är definitionen på stark?

Jag har fått höra detta hela mitt liv, att jag är stark. Nu mer än någonsin...
14x30 sec Häng varvat med...
14x3 powersnatch....Tack Monika.
Vad är stark? Hur är man? Pratar man fysiskt eller psykiskt?

Fysiskt så är jag väl stark(beror på vem jag jämför mig med) och psykiskt så skulle jag vilja kalla mig det också. Vet inte om jag skulle klara en extrem situation som typ tortyr om jag var hemlig spion men...stark.
Jag har alltid haft mycket energi och jag gillar den. Min energi alltså. Vidare så jag är en obotlig optimist som tycker om att vara busy!!!
Det är inte ofta jag hamnar på soffan och tittar på tv t.ex.

Så varför vill jag ta upp detta? Jo därför att just nu så får jag så enormt mycket feedback på mitt sätt att hantera min situation i cancerbranchen. Det är inte så att jag inte blir jätteglad över allt detta stöd MEN är det verkligen sååå fantastiskt det jag gör? Jag är ju som vanligt...eller är det just det. Att jag kan leva som vanligt?

Blir man förändrad av cancer? Lite mer medveten om att det som är verkligen är viktigt?
-Har du funderat på att måla "Carpe Diem" på en vägg ännu? var en kommentar som jag fick i veckan. Tyckte att det var roligt sagt! Jag anser mig vara rätt bra på att vara i "nuet"men har inte blivit frälst av detta!
Faktum är att jag är skittrött på att ha cancer!!! Jävligt trött på att vara flintis dessutom.
I stället för att tacka ja till allt som brukar hända på helgerna i mitt sociala liv så valde jag och Vera(Olivia valde att vara busy) att bara vara hemma. Mysa. Tända ljus och kolla på film. Jag älskar att vara med mina barn.

MEN efter en superbusy vecka med;
-Jobb. Jag jobbar som restaurangchef på Joe Farelli´s. Älskar mitt jobb.
-Cellgifter. 2:a veckan av det nya jag får. Ska få det i 10 veckor till. Läkaren sa att håret förmodligen kommer att växa tillbaka nu när jag får detta:)
 -Träning. Vi har även startat en löpgrupp för alla som vill ha hjälp att komma igång inför loppet den 20 september!
-Intervju av SATS tidningen där dom har ett samarbete med rosa bandet(så nu vet snart hela Sverige om cancern)
-Cecilia har tagit med mig i sin bok "Är jag fortfarande vacker?" Flintis på en bild, Törnrosa på en annan. Kommer ut under bokmässan BTW.
-Med mera...
Allt detta ger ju en egoboost givetvis! Och det är lätt att "gömma" sig bakom att vara fullbokad...så när jag nu valde att vara hemma så gav jag också utrymme för att låta tankarna om livet just nu ta plats. Det är klart att dom måste få göra det och jag vet att det inte går att fly. Men faktum är att jag trivs med att bara vara jag. Inte analysera för mycket men resultatet av att inte vara busy har lett till att jag varit. Ledsen.Tröttpåcancer. Känslig. Otålig. Inte stark.

I dag är en ny dag och jag ska gå på Hockey! Träningsmatch mellan Lugano och Frölunda.
KUUUUL!
...Och jag ska dricka vin och låtsas som allt är som vanligt:)




1 kommentar:

  1. Jag tycker du är stark som delar med dig av ditt din vardag. Är övertygad att du peppar och tröstar andra i samma situation genom att just vara positiv och fylld av energi. Men att det också är ok att få känna att allt är jobbigt och få tycka synd im sig själv emellan åt. För det är klart att det är en enorm påfrestning psykiskt och fysiskt och man är ju inte mer än människa! Jag undrar var man hittar info om träningen inför loppet den 20 sept?
    Heja dug! Mvh Anna

    SvaraRadera