fredag 25 juli 2014

Att bli flintis.

I dag är det första gången som jag valt att sova mitt på dagen istället för att röra mig...kändes som  jag kunde sova i hundra år. Jag kanske håller på att bli Törnrosa ändå:)
Det måste vara värmen! Går inte att göra någonting i peruken!!! Jag skulle kunna ta av mig den bara men det går inte. Detta här med att inte ha hår på huvudet var värre än jag kunnat tänka mig. Det är inte så att jag ALDRIG tar av mig den runt (er) mina vänner men det tar tid att ta av den. Dom flesta säger att det inte spelar någon roll men när jag gör det. Alltså tar av den och ser att du tycker synd om mig så klarar jag inte av att bära det. Jag blir så ledsen att min situation ska få någon att må dåligt. Då måste den på direkt och kanske inte komma av igen.
Med vissa åker den på och av och på och av...och på. Det hade varit lättare om det inte hade varit 100 grader varmt varje dag!
Nu är det 3 veckor sedan jag började tappa håret. Detta märkte jag när jag satt uppe hos mina underbara grannar. Jag satt och pillade mig i håret för det var en tova som jag drog ut. Det gick väldigt lätt att dra ut den. Tänkte på det men lät det vara...ville ju inte.

Lördagen den 5 juli var det invigning av Crossfit Götas nya lokal. Så bra det blev!!! Jag älskar det stället! Men har inte varit där sen håret föll...när ska detta släppa? Förmodligen aldrig. Jag HATAR att vara flintskallig. Jättemycket. Då hade jag ändå inte mycket hår att tappa...
När jag kom hem från det så satte jag mig framför spegeln och började dra ut hår. Det var stora tussar och det bara föll ur hur lätt som helst. Jag visste att jag skulle behöva klippa det idag, typ 3 millimeters snagg. Bara så att håret inte var överallt. På axlarna, händerna, i mat...bläää...!
Jag visste att Olivia var uppe hos sin bästa vän Ella(som bor i samma uppgång)så jag ringde henne med lite panik rösten samt att jag henne att ta med Ella ner. -NU direkt måste ni komma, sa jag. Jag tänkte att det skulle vara lättare för Olivia att hantera detta om hon hade med sig sin vän. Det är ändå känsligt detta! Mamma ska bli skallig...vad ska mina vänner säga etc.


Här har dom börjat att klippa lite random med en ikea sax

Dom kom in och undrade vad som hade hänt och så började jag dra ut hår. -Ni måste hjälpa att fatta ett beslut, sa jag till två 14-åringar. Vi kom överens om att dom skulle klippa mig. Jag har allt på film, vet inte om jag ska dela den riktigt ännu men dom skrattade hysteriskt och lite nervöst under hela tiden. Så glad att det var just dem som jag fick dela detta med! Dom fick fria tyglar och klippte mig. Mohawk!
Ser så mörkhårig ut...
Det va allt?

Mohawk

Sen åkte Törnrosa på igen och jag åkte upp till grannarna och drack upp allt vin dom hade!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar