måndag 21 juli 2014

Skaffa peruk!

Då va det dags att skaffa en peruk.

 Sköterskan sa att nästa gång vi ses har du tappat ditt hår. 

Hua!! 21 dagar går ju fort. Ska jag bli helt flintis eller? ögonbryn och fransar med?

Marie och Olivia följer med mig. Först äter vi lunch på Sushi Yama och jag tar upp mitt papper på olika perukmakare som sjukhuset har rekommenderat. Man får även en rekvisition på 7000kr!!!
Tycker jag är riktigt sjysst. Samt en på 1400kr för lösögonfransar och bryn.

Vi går till Göteborgs perukmakeri för dom har tydligen bäst referenser...känner ändå att det är lite bråttom och jag vet ju inte om det är leveranstid eller så.
Han har redan en kund och förklarar att vi måste boka en tid.  Jag får en snabb lektion i peruker och alla som är ÄKTA HÅR är tunga och inte kul att ha på sig. 
Varken Jag, Marie eller Olivia var speciellt imponerade. Det såg ut som om jag skulle gå på maskerad!!!

Vi bokade en tid för måndagen därpå och samma kväll ringde jag Cecilia som säger,-Har dom fortfarande inte uppdaterat den listan??  Hon förklarar för mig att Rapunzel har jättefina peruker. (här har jag har inte i hunnit läsa hennes blogg ännu) och nu med facit i hand så behövs hennes blogg!!! Så glad att jag har kommit i kontakt med henne!!!
Måndagen därpå har jag jag fått en fått en tid på Rapunzel.
Jag, Olivia, Vera och Anna(min underbara VÄN och  frisör) ska dit för att det ska bli  så bra som möjligt.
Vera är för rolig och hon tar på sig en strumpa över huvudet  så att hon ser ut som mig och vi börjar prova.
Alltså detta blir ju bra, känner jag. Helt annan känsla och ÄKTA hår! Mycket mer modernt tänk.
När vi ska beställa den som jag vill ha(helst 2-3 st) så visar det sig att den inte finns.
Det finns en som är en nyans mörkare och jag tycker att det är ok. Bara jag har en nu! Dom andra kan ju komma om ett tag.
Vi beställer och nu vet jag att jag har EN iallafall!!

Anna är så bra här för inte nog med att hon kan tycka om hårfärg etc. så ställer hon frågor om hur vi kan färga botten och hur en peruk svarar på färg. Så dom pratar ”färgkoder”ett tag och sen tittar  hon på mig och säger att hon fixar detta!!! 

Tänk va hon kan! 
Och hur väl hon känner mig:)
I am so Lucky!

Om du nu som läser råkar vara en person som har en åsikt om peruk eller tycker att jag verka ytlig som inte vill gå helt skallig och bara vara cancer i allas ögon så vill jag ändå att du läser vidare i ett senare inlägg eller två som kommer att handla om just detta. Skallighet. För just nu när jag skriver är jag det sedan 2 veckor tillbaka…flintis.



Jag med min peruk! Kallar den för" Törnrosa"





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar