torsdag 10 juli 2014

Hitta fokus

Det snurrar på med tankar, det finns inte riktigt plats för något annat just nu. En sak som dock slog mig i helgen det är att i själva "snurret"som på ett hjul ungefär finns det ett ställe som är stilla. Mitten. Och jag dras dit mer och mer. Tänk att detta har jag pratat om på mina yogaklasser 100 gånger och verkligt tyckt att jag förstått det. Men nu är det bara så. Jag behöver inte ta mig dit utan jag är redan där.
Det är måndag 16 juni idag och beskedet från i fredags har väl landat lite. Det som har skiftat är att jag är redo att genomföra detta NU...inte om en månad.
Fåfäng är jag och det som kommer upp hela tiden är just detta med att tappa håret, att se sjuk ut. Vetefan om jag sett någon som passar i att vara flintskallig. Så jag är sjuk och ser frisk ut, känner mig frisk och stark och ska bli frisk genom att se sjuk ut, må dåligt. Så här har jag aldrig sett på cancer sjuka och nu när jag fått det själv så är det det jag vill att du ska se. Att jag håller på att bli frisk. Jag behöver bara höra att jag är bra.
Det är så tydligt att alla mina känslor är starkare nu. Har lätt bli allt. Arg. Glad. Ledsen. Hysteriskt tacksam. Kärlek till alla. Eller inte.
PUSS
            Mina älsklingar<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar